A letter making a claim for compensation to the Railway Company.

To,
The Chief Commercial Manager,
Eastern Railway,
Fairlie Place, Calcutta-1
Dear Sir,
We regret to inform you that on 20 thy June , 2001 we received a
consignment covered under your Esplanade Booking office’s Receipt
No. W/5090 .The parcel was in a most deplorable condition . This
reached us in completely open condition and we recorded it on the
receipt it self that was given to us . On examining the contents of the
parcel. We found that some five gross of Kuntalika Hair Oil were mis-
sing.
The parcel was booked under your risk and so we cannot but hold
you responsible for the loss substained by us .WE shall be obliged if
you kindly remit us Rs. 1830/- as compensation for the loss.
Thanking you,
Dated, the 20th June ,2001
Benachitr, Durgapur

Yours faithfully,
Anil Ganguly
Manager,
Sandhya Variety Stores.

OR,

চিফ কমার্শিয়াল ম্যানেজার সমীপেষু ,
ইস্টার্ন রেলওয়ে
ফেয়ারলী প্রেস , কলকাতা -১
মহাশয় ,
আমরা দুঃখে সঙ্গে জানাচ্ছি যে , গত ২০ শে জুন আপনাদের এসপ্ল্যানেড বুকিং
অফিসের W /5090 নম্বরের রসিদ অনুযায়ী একটি পার্সেল পাই। পার্সেলটি অতি
শোচনীয় অবস্থায় ছিল। পার্সেলটি খুলে অবস্থায় ছিল এবং আমরা তা রসিদ লি –
পিবদ্ধ করেছিলাম। পার্সেলটির ভিতরের জিনিস পরীক্ষা করে দেখি যে , পাঁচ গ্রোস
কুন্তলিকা চুলের তেল ওতে নেই।
পার্সেলটি আপনাদের দায়িত্বে ছিল এবং আমরা এই ক্ষতির জন্য আপনাদের দায়ী
না করে পারি না। এখন আপনি যদি ক্ষতিপূরণ স্বরূপ আমাদের ১৮৩০ টাকা পাঠিয়ে
দেন তাহলে আমরা বাধিত হব।
৩০ শে জুন , ২০০১
বেনাচিতি
দুর্গাপুর

আপনাদের বিশ্বস্ত
অনিল গঙ্গুপাধ্যায়( ম্যানেজার )
সন্ধ্যা ভ্যারাইটি স্টোর্স

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *